Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Markalar Firmalar ve Şikayetler

Şikayetim Var

Şikayet, Türk dil kurumu sözlük anlamına göre hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı, sızlanma, sızıltı, yakınma, anlamını taşır. İşletmeler için ise Şikayet, kelimesinin cevabı için ise önemli bir müşteri geribildirimidir dersek yanlış olmaz.

Müşteriler satın aldığı bir ürün ya da hizmetten memnuniyetsizlik duyuyorsa yani satın aldığı ürün veya hizmet beklenti ve ihtiyaçlarına cevap vermiyorsa ya da ayıplı bir ürün olarak nitelendiriliyorsa şikayet eğilimi gösterirler. Bazen de memnun kalınmadığı takdirde müşterinin vereceği tepki çeşitlilik gösterebilir. Verilen tepki müşterinin beklentilerine, kişilik yapısına, zaman, para değerine göre değişebilir.

Günümüzde firmalar genellikle şikayetleri azaltmaya çalışırlar fakat önemli olan şikayetleri azaltmak değil onları başarılı müşteri hizmetleri ekibiyle yönetmektir.  Şöyle ki tüketiciler için az şikayet çok memnuniyet demek anlamına gelmez. Fakat yapılan tüketici araştırmalarının çok büyük bir kısmı göstermektedir ki şikayet konusunda tüketiciler çok fazla istekliler. Araştırmalar şunu gösteriyor ki: Tüketiciler memnun olmadıkları ürün ve hizmetler hakkında şikayetçi olmaktansa firmayı daha fazla yıkıcı etkiye sahip olan markayı veya mağazayı terk etmek ya da memnuniyetsizliğini çevresindeki insanlarla paylaşmakta veya her üçünü beraber yapmaktadır. Tüketicilerin büyük bir bölümü şikayetlerini direkt olarak işletmeye iletmektedir.

İşletme ve markalar şikayet azaltmayı amaç olarak görmemelidir. O yüzden özellikle hizmet sektöründe bilişim kanalları her yönüyle açık olmalı, teknolojinin getirdiği olanaklardan sonuna kadar yararlanılmalıdır. Müşteri şikayete teşvik edilmelidir; şikayetine önem verildiği hissi müşteride uyandırıldığı takdirde müşteri kendisine değer verildiğini fark edecek ve tekrar satın alma sürecine girecektir. Araştırmalar şikayet eden ve problemi çözülen memnun müşterilerin hiç şikayet etmeyen memnun müşterilere göre % 30 daha fazla satın alma eğilimine girdiğini gösteriyor.

Müşteriler önerilerine ya da problemlerine değer verildiğini bilmek ve görmek ister. Cevap alamayan ya da aldığı cevaptan mutsuz olan müşteri, memnun bir müşteriden çok daha fazla tepki gösterecektir. Aynı şekilde şikayetine çözüm getirilen müşteri de bu memnuniyetini çevresi ile paylaşarak bir sonraki satın almalarında bunu göz önünde bulunduracaktır. Öyleyse şunu diyebiliriz: İşletmeler için Şikâyet nedir? sorusunun cevabı firmanın ya da markanın müşteriyi algılamasına ve müşteriye verdiği değere bağlı olarak değişir.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Temmuz 20, 2015
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 1.639 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..