Banka Şikayetim Var
Günümüzde tüketici şikayetleri denildiğinde ilk aklımıza gelen banka şikayetleri oluyor. Bankalar neredeyse şubelerin önünden geçen her tüketiciden para alıyor. Tüketici Hakem Heyetleri ve Mahkemeleri tüketicilerden haksız yere alınan banka şikayet dosyalarıyla dolup taşıyor.
Ülkemizde 2012 yılında 443 bin tüketici hakem heyetlerine gitti. Bu başvuruların yüzde 86′sı tüketici lehine sonuçlandı. 2012′deki başvuruların yüzde 59′u, yani 263 bini bankalarla ilgili yapıldı. Öyle ki ortalama 3 ay içerisinde sonuçlanan hakem heyeti başvuruları bu banka şikayet dosyaların çokluğu nedeniyle 6 ile 9 ayda sonuçlanmaya başlamıştır.
Aynı zamanda bankalarla ilgili Kamu Denetçiliği Kurumuna da 230 bin şikayet gelmiştir. Bu kurum yaptığı çalışmada bankaların tüketicilerden tam 64 kalemde haksız ücret aldıkları tespit edilmiştir. Örneğin, banka sizi bir konuda uyarmak istiyor ve mesaj gönderiyor en az 2 lira alıyor, bu da tabi bankalara göre değişiyor, adı, iletim ücreti. Havale – eft ücreti, komisyonlar, kredi kartı ücreti, hesap işletim ücreti, işlemsizlik ücreti, Atm den hızlı para çekme ücreti, kredi kartı borcu yoktur yazısı alma ücreti, kiraladığınız kasaya birikiminizi bırakmak istediğinizde ziyaret ücreti, dosya ücreti, bilgi sorma ücreti gibi tam 64 kalem de alınan haksız ücret, akıl alacak gibi değil öyle değil mi?
Bu yoğun banka şikayetleri hükümeti de harekete geçirmiş yeni bir bankacılık taslağını TBMM ‘ye göndermiştir. Buna göre bürokratik işlemler azaltılacak, sözleşmeler en az on iki punto büyüklüğünde yazılacak. Sözleşmedeki koşullar tüketici aleyhine değiştirilemeyecek. Bankacılık işlemlerinde faiz dışında hangi hizmetlerden ücret alınacağı, Bankacılık Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından belirlenecek.
Tüketiciye, yıllık aidat adı altında ücret tahsil edilmeyen bir kredi kartı sunulması zorunlu olacak. Formun üstüne, sözleşmeler dahilinde tüketiciden istenilecek her türlü ücret ve masrafa dair bilgilerin, sözleşmeye ek olarak tüketicilere kağıt üzerinde 12 punto yazılı şekilde verilmesi öngörülmüştür. Bankacılık sektöründeki yeni düzenlemelerin yasalaşmasıyla birlikte bu alanda tüketicilerin yaşamış olduğu problem ve şikayetlerin büyük ölçüde azalacağı düşünülüyor.
Tüketicilerin Hakem Heyetleri dışında bankalar ve her türlü kurum ve işletmeyle ilgili yaşadıkları memnuniyetsizlik, mağduriyet ve şikayetleri kısa sürede çözüm ulaştıracak etkin çözümler sunan platformlardan biri de Sikayet.com tüketici şikayet paylaşım ve çözüm portalıdır. Tüketiciler 7 gün 24 saat şikayetlerini hızlı ve kolay bir şekilde bildirerek etkin çözümler bulabilir.