Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Tüketici Şikayetleri Tüketici Şikayet Hattı

Şikayet Başvurusu

Alışveriş yapan, sürekli tüketen insanların olduğu bir tolumda sorun olmaması mümkün değildir. Bu tüketen insanların bir takım hakları ve yapmaları gerekenler bulunuyor. Öncelikle kendi sahip oldukları hak ve fırsatları bilmeleri, ona uygun bir şekilde davranmaları gereklidir. Yaptıkları tüketim sonunda memnun kalmazlar ilse şikayet başvurusu yapabilirler.

Bu tüketici hakkının en önemli kurallarından biridir. Haksızlık karşısında dilerseniz hakkınızı savunabilirsiniz. Her halükarda, ne olursa olsun üretim devam eder. Şikayet başvurusu var ya da yok. Ama şikayetler bir şeyi geliştirir ki aynı hatayı bir daha yapmazlar. Yapılan şikayet ve bildirilen eksiklik göz önüne alınıp düzeltilir ise her şey hallolur.

Fakat üretici firma ya da üretici kuruluş sorunu halletmeyip görmezden gelmeyi seçerse tüketicinin vazgeçeceğini düşünmek ile hata eder. Çünkü artık bilinçli tüketiciler haklarını aramayı bırakmıyor işi sonuna kadar götürerek işlerini hallediyorlar.

Peki ya bu şikayet başvurusu nasıl yapılıyor? İnternet aracılığıyla da yapmak mümkün müdür? Evet, bu mümkün ve en kolay yoldur. İnternet aracılığı ile de şikayette bulunup derlerinizi ya da sıkıntılarınızı yetkililere duyurmak oldukça basittir. İnternete girer önünüze çıkan formu doldurursunuz. Bu form sizin kişisel bazı bilgilerinizden oluşur. Bu bilgilerin istenmesin sebebi tekrar geri dönüş yapmak ve sorunu sizinle çözmek içindir.

Formu doldurup gönderdikten sonra gerisi üreticilere kalmıştır. Eğer kaliteli bir şekilde yaptıkları hatayı düzeltip sorunu çözerlerse hiçbir sorun çıkmaz. Ama eğer sorunu çözmemeyi tercih ederlerse karşılarında hakkını savunmak için hazır bekleyen müşteriler ve tüketiciler bulacaklardır.

Artık başlarından savabilecekleri bir topluluk ile karşı karşıya değiller. Kendilerini düzeltip bu şikayet ile ilgilenmeyi daha da önemli bir iş haline getirmelidirler. Bu başvurular her iki taraf için de önem arz etmektedir.

Tüketici Şikayetleri

Sürekli tüketen bir toplum olduğumuz için kullandığımız ürünlerde her zaman rahatsız edici faktörlerle karşılaşma olasılığımız bulunmaktadır. Toplumda tüketiciler olarak eşya alma merakımızda üzerimize yoktur; ama nedense aldığımız ürünü nasıl kullanacağımız ile ilgili olarak kullanma kılavuzunu okumayı ihmal ederiz. Tüketici hiçbir zaman ürünü yanlış kullanabilme ihtimali olduğunu göz ardı etmez.

Her zaman ürünü kullanmayı bildiğimizi sanarak hareket etmemizin doğru olduğunu sanırız. Kimileri üründe bir kusur çıkarsa nasıl olsa garantisi var diye düşünerek hoyratça kullanır ürünü. Halbuki defolu çıktığı söylenen ürünlerdeki sorunların kimden kaynaklandığı (üreten mi suçlu yoksa kullanan mı) araştırılmaktadır. Bu durumda eğer kullanım hatasından kaynaklanan bir durum varsa tüketici ürün ile ilgili istediği kadar şikâyette bulunsun o ürünün değiştirilebilirliği bulunmaktadır.

Aldığımız ürünün defolu olduğunu düşünmeniz sonucunda tüketici şikâyetleri birimine şikâyette bulunarak yapılan hatanın düzeltilmesini talep edebilirsiniz. Tüketici şikâyetleri birimine yapacağınız şikâyette dikkat etmeniz gereken en önemli husus ürün ile ilgili şikâyetinizin ne olduğunu bildirmeniz olacaktır.

Nasıl bir şikâyet olduğunu anlatmanız durumunda ürününüz incelenecek ve ardından firma yetkilileri kendilerinde suç bulularsa ürününüzü yenileyeceklerdir. Tüketici şikâyetleri birimi rahatsızlık duyduğunuz durumun tüketiciden kaynaklandığı kanaatine varırlarsa ürünü değiştirme işlemi gerçekleştirilmeyecektir.

Tüketici şikâyetlerine yapılan her şikâyet sitede yayınlanmamaktadır. Tüketiciler tüketici şikâyet hattı, alo şikâyet, alo şikâyet var gibi birimlere yaptıkları şikâyetlerde üslubuna uygun bir şekilde şikâyetlerini anlatırlarsa şikâyet ile ilgilenme olasılığı artmaktadır. Şikâyet birimlerine yapılan şikâyetler neticesinde firmalar kendilerini yenileme fırsatı bulmuş olurlar.

Çünkü her firma ürettiği üründe teknik arızalı üretim yapmış olduğu cihazlar barındırabilmektedir. Bu durumların düzeltilmesi için tüketici şikayetleri birimindeki şikayetler en iyi şekilde değerlendirilmekte ve tüketici mağdur edilmesin ve her zaman tercih edilebilir firma olunsun diye her daim ürünlerde yenilikler yapılmaktadır.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Nisan 09, 2017
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 1.411 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..