Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Bilinçli Tüketici Nasıl Olunur

Bilinçli Tüketici

Yasal haklarını bilen bilinçli bir tüketici bir ürünü almaya karar vermeden önce ürün hakkında fiyat ve kalite araştırması yapan tüketicidir.Haksızlığa uğradığında yılmadan hakkını arayan kampanyalı ve promosyonlu ürünlere itibar etmeyip sadece ihtiyacı olduğunda alışveriş yapan müşteridir.

Bir ürüne ihtiyacımız varsa o ürünü almaya karar verdiysek birçok alternatifler karşımıza çıkar. Eğer araştırmaya gidecek olursak alacağımız üründe birkaç tane olanak önümüze sunulur. Ürünün markasına ve kalitesine göre fiyatlarda farklılıklar görülür. ‘UCUZ MAL ALACAK KADAR ZENGİN DEĞİLİM’’ diye bir söz vardır. Ucuz malın kalitesiz olduğunu , kısa sürede bozulup yenisinin alınmasının gerekeceğini bunun da pahalı maldan daha pahalıya mal olacağını anlatmak için kullanılan sözdür.Aldığımız her pahalı mal kaliteli olmayabilir. Her ucuz mal da kalitesiz olmayabilir.Dolayısıyla,pahalı veya ucuz takıntısından çok,ihtiyacımız olan eşyayı aramamız lazımdır…

Bilinçli tüketici olmanın ipuçları;
*Hazır gıdalar kullanmak yerine evinizde taze gıdalar kullanarak yapmaya çalışın. Hem sağlık hem de tasarruf sağlamış olursunuz.
*Evinize ısı yalıtım yaptırarak doğalgaz masraflarınızı %20 oranında düşürebilirsiniz.
*Kullanmadığınız kredi kartları ve banka kartları varsa aidatlarını ödememek için kapatın.
*Ekmeğinizi her zaman raf ömrünü düşünerek satın alın. Gereğinden fazla ekmek alırsanız bayatlayınca çöpe gideceğini düşünün.
*Cebinizde olmayan parayı harcamaktan kaç Bilgisayar, televizyon ve oyun konsolu gibi aletler kapalı olsalar dahi fişten çekilmedikleri için elektrik harcarlar. Bunları düğmelerinden kapatmak veya fişlerini çekmek yılda 600 TL kazanç sağlayabilir.
*Çamaşır makinaları ortalama olarak bir çalışmada 180 litre su harcar, çamaşır makinalarınız tam dolmadan çalıştırmayın.
*Bilinçli tüketici olarak hem ev ekonomimize hem de ülke ekonomisine katkı sağlayacağımızı unutmamalıyız.

Herhangi bir yerden hizmet alan kişilerin en önemli görevleri arasında bilinçli tüketici olmaları gelmektedir. Bu konuda firmaların tüketicilerini vermeleri gereken hizmeti aksatmaları durumda kişilerin hak ettikleri hizmetleri talep etmeleri, geri dönüş alamadıklarında şikâyet etmeleri bilinçli tüketici olmanın gereklerinden biridir. Bu konuda şikâyetlerinizi dile getirebileceğiniz bir site olarak Bilincli Tuketici, hizmetlerinden yararlanabileceğiniz bir sitedir. Bu alanda son derece kalitesi ve hizmetleri ile tüketicilerin, özellikle bilinçli tüketicilerin yanında yer alan sitemiz, tüketici şikâyetlerini ulaşması gereken yerlere hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırmaktadır.

Teknoloji çağında dilekçe gibi zahmetli yöntemlerle şikâyetlerinizi dile getirmek yerine Bilincli Tuketici ile zahmetsiz bir şekilde şikâyette bulunabilirsiniz. Bu alanda amacımız mağdur edilen ya da edilmek istenen tüketicilerin yanında yer almak ve gereken hizmeti olması gereken düzeyde almalarını sağlamaktır. Büyük ölçüde pek çok kişinin şikâyetlerinin ilgili yerlere ulaşmasını sağlayan sitemiz, güven veren hizmetleri ile varlığını sürdürmektedir. Aynı zamanda bilinçli tüketici olmanın gereklerini ve yapmanız gerekenleri detaylı bir şekilde öğrenebileceğiniz Bilincli Tuketici sitemiz aracılığı ile daha bilinçli ve ne istediğini bilen bir tüketici olabilirsiniz.

Hizmet aldığınız bütün marka ve firmaları kapsayan şikayet sitemiz, tüketiciler için kesintisiz olarak hizmet vermektedir. Firmaların müşterilerine karşı sorumluluklarını hatırlatmak amacıyla kurulmuş olan sitemizi ihtiyaç duyduğunuz anlarda tercih edebilirsiniz. Pek çok konuda etkisi büyük olan sitemiz, insanların hizmet alacakları firmalar konusunda da bilinçlenmelerini sağlamaktadır. Bu anlamda kişilerin firmaların şikâyet oranlarına bakarak satın alma kararlarını değiştirmektedir. Bu nedenle sadece şikâyetlerinizi iletmek için değil, hizmet almak için araştırma yapmak istediğiniz markalar hakkında da olumlu ya da olumsuz fikir sahibi olabilirsiniz. Bu konudaki en önemli amacımız, aldığınız hizmetlerden memnun kalmanız ve orun yaşamamanızdır.

İnsanların bu anlamda doğru karar vermeleri ve yaşadıkları sorunlar için kaliteli bir şikayet adresi olarak sitemizi tercih edebilirler. Öncelik olarak kendi haklarınızı bilmeniz ve hizmet aldığınız firmaların sundukları olanakları bilinçli bir şekilde değerlendirebilmeniz gerekmektedir. Almanız gereken hizmet ile aldığınız hizmeti kıyasladığınızda arada oldukça büyük bir fark varsa sitemizi ziyaret ederek şikâyetlerinizi iletebilirsiniz.

Tüketicilerin, ürün ve hizmetlerini satın aldıkları firma ve markalar hakkında bilinçli olmaları, aynı zamanda alacakları hizmetlerin de daha kaliteli düzeyde olmasını sağlayacaktır. Bu konuda nasıl hizmet alındığına dikkat edilmesi, bilinçli tüketici olmanın en önemli özellikleri arasında yer almaktadır. Tüketicilerin büyük ölçüde site içeriğinde yazılan şikâyet ve yorumlardan etkilendiği, Bilincli Tuketici genel olarak tüketicilere hitap etmektedir.

Bu anlamda hizmet veren firmaları sorumluluk sahibi olmaları kadar, tüketicilerin de bilinçli olmaları karşılıklı memnuniyetin sağlanmasına neden olacaktır. Tüketicilerin ve firma yetkililerinin gerekli özeni göstermeleri tüketici ve üreticilerin daha memnun olduğu alışverişlerin gerçekleşmesini sağlayacaktır. Bu anlamda kişilerin akıllı tüketici özelliği taşımaları oldukça önemlidir. Firmaların gözünden kaçan ya da ihmal ettikleri durumları tüketicilerin gözden kaçırmamaları ve şikâyetlerini şikâyet siteleri aracılığı ile dile getirmeleri gerekmektedir.

İnsanların bilinçli tüketici olmalarının yanı sıra sorumlu tüketici olanları da son derece önemlidir.  Öncelikle kişinin kendi çıkarlarını gözetmesi konusunda sorumluluk sahibi olmasının yanı sıra, diğer tüketicileri sorumluluk sahibi olmayan firmalara karşı uyarmak ve Bilincli Tuketici gibi şikayet sitelerinde şikâyetlerinizi dile getirerek diğer tüketicilere karşı sorumluluklarınızı yerine getirebilirsiniz.

Firmaların müşterilerine karşı imajlarını korumaları ve olumsuz izlenim vermekten kaçınmaları için büyük ölçüde memnuniyetlerinin sağlanması gerekmektedir. Günümüzde internet kullanan ve okuyan insanların bu tür olumsuz haberlerden haberdar olmaları oldukça kolaydır. Bu nedenle TuketiciSikayetleri.com.tr, Sikayet.com, Tuketiciden.com gibi kaliteli şikâyet siteleri aracılığı ile insanların bilinçlenmelerini şikâyet mesajlarınızla sağlayabilirsiniz.

Firmalar da tüketicilerin daha kaliteli hizmet alması adına sorumluluklarını yerine getirmesi, o firma hakkında olumsuz düşüncelerin kaybolmasına neden olacaktır. Bu anlamda müşterilerini mağdur etmekte ısrarcı olan firmalar ile ilgili şikayetlerinize sitemizde yer vererek bilinçli tüketici olmaya ve diğer tüketicilerin de doğru yönlenmesine katkı sağlayabilirsiniz. Oldukça geniş kapsamlı bir konu olarak firma ve tüketicilerin karşılıklı alışverişlerinde her iki tarafın da bilinçli hareket etmesi, bilinçli gerçekleştirilen alışverişlerin çoğalmasını sağlayacaktır. Bu şekilde firmalar hakkında daha az şikâyetin olması,  genel olarak memnun ve bilinçli tüketici sayısının da çoğalmasını sağlayacaktır.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Haziran 19, 2017
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 1.388 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..