Tüketici Hakları
Tüketen bir toplum olarak hemen hemen her gün alışveriş yapmakta ve ihtiyaçlarımızı giderme yolunda ilerlemekteyiz. Tüketici hakları biz tüketicilere sunulan en doğal haklar arasında yer almaktadır. Peki, nedir bu tüketici hakları? Aldığımız ürün ile ilgili bir sorun mu yaşadık, eğer durumu ispatlayacak belgelerimiz var ise tüketici haklarımızdan yararlanarak ilgili duruma çözüm getirmeye çalışabiliriz.
Bilinçli bir tüketici isek herhangi bir alışveriş yaparken fiş, fatura gibi belgeleri her daim alarak herhangi bir kusur ile karşılaşma durumunda kullanabiliriz; fakat bu belgelere dikkat etmediğimiz durumlarda sorun yaşadığımız zaman ürün üzerindeki hatanın düzeltilmesi açısından herhangi bir hak iddia etme durumumuz bulunmamaktadır.
Gıda alışverişi yaptık ve dikkatsiz bir anımıza geldi ürün bozuk çıktı diyelim. Ne yapmalıyız? Fişiniz varsa sizden mutlusu yok; çünkü fişinizi ve aldığınız ürünü götürdüğünüz takdirde ürünün değiştirilmesi işlemi gerekli belgelerin doldurulması ile gerçekleşebilmektedir. Ama siz fiş dahi almadan bu durumun düzeltilmesini talep ederseniz ilgili kişi sizin ürünü aldığınızı hatırlamış olsa dahi belgelendirme yapamayacağı için size yeni bir ürün verememektedir.
Alışveriş yapma arzusunun internet ortamına taşması neticesinde ürünlerle ilgili yaşadığımız sorunları da buraya iletebilme imkânımız bulunmaktadır. Bilinçli tüketici isek zaten aldığımız ürün ile ilgili hatalı bir durumun düzeltilmemesi halinde bu işin peşini bırakmayız ve şikâyet edebileceğimiz diğer mercilere de durumu beyan eden şikâyet bildirimlerimizi yaparız.
Her birey tüketici haklarından bu kadar yararlanmış olsa zaten hatalı ürün satan ya da hatalı ürün üreten firma sayısında belirgin bir azalma meydana gelecektir. İnternet ortamında sosyal paylaşım siteleri haricinde size bu hizmeti sunan tuketicisikayetleri.com.tr adresinden de yararlanarak ilgili mercilere şikâyetinizi iletebilir ve hatalı durumların düzeltilmesi için çaba harcayabilirsiniz.