Ürün Şikayet ve Yorumları
Son derece kaliteli bir şikâyet platformu olarak insanların şikayetlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilecekleri pek çok şikâyet sitesi bulunmaktadır. Bu sitelerin amacı, tüketicilerin, firmalardan zamanında alamadıkları hizmet ve ürünler için şikâyetlerini dile getirmektir. Bu konuda firmaları bulunmaktadır. Bu anlamda teknolojinin gelişmesi ile pek çok bulunduğunuz yerde şikayetlerinizi şikâyet sitelerine yazabilirsiniz. Mobil şikâyet sisteminin kullanmak için mobil cihazlarınızı kullanarak şikayetlerinizi yazabilirsiniz.
Firmaların tüketicilerine karşı görev edindikleri sorumlulukları eksiksiz yerine getirmeleri son derece önemlidir. Bu konuda mutlaka insanların bilinçlenmesi gerekirken, firmalarında şikâyet sitelerinde isimlerinin geçmemesi adına dikkatli davranmaları gerekmektedir. Her tüketicinin hakkı olan şikâyet etme hakkı, çeşitli internet siteleri ve ihbar hatları ile ilgili yerlere ulaştırılmaktadır. Bu nedenle günümüzde firma ve tüketici arasında oldukça güçlü bir bağ olmakla birlikte, üretici firmaların hizmetler ile hitap ettikleri müşteri kitlesini çok iyi belirlemeleri gerekmektedir. Bu şekilde insanların iyi niyetlerinin suiistimal edilmesi, firmaların etik olmayan tavır sergilemelerine neden olmaktadır. Dilerseniz şikayetlerinizi cep telefonlarınızı kullanarak yapabilirsiniz. Cepten şikâyet ile cep telefonunuzdan firma ihbar hatlarını arayarak şikâyetlerinizi bildirebilirsiniz.
Firmaların kendi hizmetlerinin kalitelerini düzeltmelerinde ve müşteri memnuniyetine verdikleri önemde büyük ölçüde değişmelere neden olan şikayet siteleri, firmaların tüketicilerine karşı kazandıklar mahcubiyetin farkına olmalarına ve telafi etmek için gerekli fırsatın elde edilmesini sağlamaktadır. Bu nedenle müşterilerinin kendileri hakkındaki olumsuz yorumlarını görmek ve eksik ya da hatalı verdikleri hizmetleri görmek için şikayet sitelerini ziyaret etmeleri gerekmektedir. Bu anlamda oldukça önemli bir konu olarak tüketicilerin layık oldukları hizmet kalitesine sahip olmaları son derece önemli bir konudur.
İnsanların beklentileri sürekli olarak değişirken, firmalarında tek düze hizmet vermeleri tüketici ve firma kargaşalarının yaşanmasına neden olacaktır. Bu nedenle firmaların hedef kitlelerinde yer alan müşterilerinin beklentilerini özenle karşılamak amacıyla müşteri ilişkilerinin sağlam tutulması gerekmektedir. Aksi halde tüketicinin beklentilerinin ifade edememesi, firmanın bu konuda nasıl bir hizmet vereceğiniz bilememesi ile sunucunda da tüketicilerin şikayetleri meydana gelmektedir. Bu doğrultuda firmaların şikâyet sitelerini yakında takip etmeleri ve müşteri memnuniyetine önem vererek hizmet vermeleri gerekir.