Anne-Bebek Alışveriş Şikayetleri
Müşteri şikayetleri bir firmanın önemsemesi gereken önemli ticari kaygı ve durumlardan biridir. Bu şikayetleri yayımlayarak hem sosyal sorumluluk görevimizi yerine getiriyor hem de üretici ve tüketici herkese çok büyük bir yardımda bulunmaktayız. Bu konuyu biraz açmamız gerekirse tüketici olan taraf üretici taraftan temin ettiği ürün ve yahut hizmetten memnun kalmadığı takdirde bize ulaşarak bunu açıklar.
Biz de bunu sayfamızda yayımlayarak bizi takip eden büyük küçük firmaların önüne sunarız. Böylece tüketici sorununu dile getirmiş, üretici ise müşterisinin sorunlarından haberdar olmuş olur. İki taraf içinde çok faydası olan sitemiz size en iyi hizmeti sunmak için elinden gelen çabayı sonuna kadar sarf etmektedir.
Müşteri şikayetleri denince tek bir konu hakkında değil yüzlerce konu hakkında ve binlerce insana hitap etmekten gurur duyuyoruz. Tüketici haklarına yapılan her türlü tacizi bize belirterek bunun duyurulmasını ve ilgili makamların size ulaşmasını istiyorsanız tek yapmanız gereken bize yazarak bu sorunun çözülmesini beklemek. Şikayet etmek isteyip, kim yapacak kim uğraşacak diyenler için de hazırlanmış olan internet sitemizi kullanmak istemeyenler, bize ileriki zamanlarda telefon yoluyla da rahatlıkla ulaşabilir şikayetlerini dile getirebilirler.
Müşteri memnuniyetini dikkate alarak çalışan seçkin ekibimizle tüketicilerin hizmetinizdeyiz. Bu hizmet dâhilinde çalışırken şikayetinizi yorumsuz, tıpkı sizin anlattığınız gibi sunmaktayız. Bu yönümüz de bizi diğer kuruluşlardan ayırmanızda çok belirleyici bir özellik olacaktır.
Eğer sizin de şikayetçi olmak istediğiniz bir sorununuz varsa ya da müşteri şikayetlerinden haberdar olmak isteyen bir işletme sahibiyseniz müşterilerin en çok nelerden şikayetçi olduğunu bizi takip ederek rahatça öğrenebilirsiniz. Üretici için de tüketici için de ele geçmiş en büyük fırsatlardan biri olan şikayet siteleri size en iyi, en rahat ve en güvenilir hizmeti sunmak için varlar.
Kaliteli içeriğe ve kaliteli yönetime sahip olan bir şikayet sitesi, otomatikman zaten tüketicinin güvenini kazanacak ve tüketici bu siteye yazdığı sorununun çözülebileceğini hissedecek ve bilecek. Şikayetlere gerekli önemi veren bir şikayet sitesi de müşteri memnuniyeti ve tüketici mutluluğu için çalışacaktır. Kendi cebini düşünen ve firmalarla çalışmaya başlayan şikayet siteleri sadece sizin daha fazla sinirlenmenize ve şikayetin çözülmemesine yarayacaktır.
Hepimizin bildiği gibi teknoloji çağında yaşıyoruz. Günümüz tüketicileri için artık hak aramak çok kolay. Geçmişte üretici ve satıcılar kraldı fakat devir döndü şimdi tüketiciler kral oldular. İnternet teknolojisi sayesinde tüketiciler satın aldıkları ürünle alakalı olarak yaşadıkları memnuniyetsizlik ve şikayetleri internet üzerinden ister kişisel paylaşım sayfaları (facebook, twitter) isterse tüketicilerin şikayetlerini çözüm için kurulmuş ücretsiz hizmet veren şikayet portalları sayesinde tüm dünyayla paylaşabiliyor. Pek çok kişi satın aldıkları hizmet veya ürünün olumlu-olumsuz yönlerini bu sitelerde dile getiriyor.
Örneğin, bir tatilci otel tercihi yapmadan önce şikayet portalları, sosyal medya ve forumlarını kontrol ederek diğer müşterilerin deneyimlerini dikkate almaktadır. Bu şikayet portalları sayesinde gitmek istediği şehir, seyahat acentesi, otel işletmesi hakkında fikir ediniyor, diğer tatil paketleriyle karşılaştırmalar yaparak beklenti ve ihtiyaçlarına en uygun olanını tercih ediyor. Yazının başında da söylediğimiz gibi tüketicilerin kral olduğu bir dönemde yaşıyoruz. İşletmeler ise bu elektronik şikayetleri göz önünde bulundurarak daha dikkatli olmalıdır. Özellikle turizm gibi hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletme ve firmaların yapacakları en ufak bir hata bile telafisi zor kayıplara neden olabilecek hatta o işletmeyi yıkıma kadar sürükleyebilecek bir sürece neden olabilir.
İşletmeler bu kişisel şikayet paylaşım sayfaları şikayet portalları üzerindeki yorumları dikkatle okuyarak cevaplandırmalı eğer bir hata söz konusu ise bu hatayı düzelterek ve bu yanlıştan ders çıkartarak işletmenin itibarını arttırmalıdır. Her şikayet, işletmenin kendilerini düzeltmeleri için büyük bir hediye paketidir. Bu hediye paketini açıp kullanmak işletme yönetimine kalıyor. Eğer işletmeler başarıya ulaşmak istiyorlarsa, müşteri şikayetlerini iyi bir şekilde dinleyerek analiz etmesi gerekir. İşletmeler şunu unutmamalıdır: ‘’Şikayet kalite getirir.” müşteri de kaliteyi çok sever.
Kaliteyi sunduğunuz müşterinizi kovsanızda artık sizden ayrılmayacaktır. Sizden daha iyi hizmet veren bir işletme de olsa sizin verdiğiniz memnuniyet tüketiciyi mekana ve işletmeye bağlamakla kalmayacak, müşteriniz sizin gönüllü elçiniz olacak ve etrafındaki herkesle bu güzelliği ve memnuniyeti paylaşacaktır. Paylaşılan bu güzel yorumlar ve tavsiyeler kısa sürede sizlere yeni müşteriler olarak yansıyacak ve bundan sonraki süreçte mutlu ettiğiniz ya da edeceğiniz her müşteri yanında en az on müşteriyle geri dönecektir. Bunun tek yolu sadece müşterinizi memnun etmekten geçiyor. Ne kadar çok memnun müşteri o kadar çok iş demektir.
Vatandaşlarımızın kamu hizmetleriyle ilgili karşılaştığı problemleri çözüme kavuşturmak amacıyla kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu, 29 Mart 2013′ten itibaren şikayet başvurularını almaya başladı.
Kuruma 29 Mart tarihinden 10 Mayıs’a kadar bin 769 şikayet başvurusu yapılmıştır. Şikayet başvurularının büyük bir kısmını idari kadro talebi, personel alımları ile ilgili usulsüzlükler, sigorta, emeklilik kesintisi, vergi, mülkiyet, adalet hizmetleri, bankacılık işlemleri, sınavlar, insan hak ihlalleri, sağlık, enerji, yerel idarelerle alakalı konular oluşturdu.
Bu şikayet kurumunun şikayet portalları, şikayet siteleri, Bimer, alo şikayet hatları, hakem heyetleri, gibi diğer şikayet kurumlarından farkı, vatandaşlar kendi yaşadıkları problemlerin haricinde çevrelerinde gördükleri kadın ve çocuklar, ailesel şiddet ile ilgili mağduriyet veya bir haksızlığı da kuruma şikayet edebiliyor. Ayrıca kamuda karşılaşılan herhangi bir olumsuz davranış için de başvuruda bulunulabiliyor. Mesela, herhangi bir devlet kurumunda saatlerce ayakta sıra bekletilen bir vatandaşımız mağduriyetiyle ilgili şikayette bulunarak, bir daha bu ve benzeri olumsuz durumların yaşanmaması için gerekli tedbirlerin alınmasını isteyebilir.
Tüketiciler internet ağı üzerinden veya faks yoluyla gönderdikleri şikayetlerin, dilekçelerin asıllarını 15 gün içerisinde Kamu Denetçiliği Kurumuna posta yoluyla iletmesi gerekiyor. Tüketiciler adaletten insan haklarına, vergiden bankacılığa, sözlü fiziksel tacize uğrayanlardan bakım yardımı almak isteyenlere kadar herkes şikayetini bildirebiliyor. Vatandaşlarımız her türlü şikayetlerini elektronik posta yoluyla kısa, çabuk ve etkin bir şekilde bildirebiliyor.
Tüketiciler eğer şikayetleri için başka yollar izlemek isterlerse de alternatifleri tükenmiş değil. Kamuya yazdığınız şikayetleriniz o sitelerde yayımlanmazken, şikayet portalı ya da sitelerine göndereceğiniz şikayet mesajlarınız belirli kuralları takiben internet sitesinde yayımlanmaktadır. Eğer haklı şikayetiniz için devlet gücünü harekete geçirmek istiyorsanız bunu resmi sitelerden yapmanız yararınıza olacaktır. Şikayet sitelerine yazacağınız şikayet mesajları da bir o kadar etkili ve geri dönüşü olan yazılardır. Şikayet sitelerinde adının geçmesini istemeyen firma ve kurumlar bu iş için özel internet müşteri temsilcileri isdihtam etmekte ve internet üzerinden yapılan şikayetlere de anında geri dönüş yapmaktadırlar. Şikayetlerinizi kaliteli, tüketici dostu ve firmalardan çekinmeyen, firma yanlısı olmayan bir şikayet sitesine yaparsanız şikayetinize geri dönüşü daha çabuk alırsınız.