Kullanıcı Şikayet ve Yorumları
Günümüzde haberleşme teknolojilerinin gelişmesine ve çok farklı iletişim kanallarının ortaya çıkmasına rağmen hala bir çok tüketici haklarını aramakta zorluk çekiyor. Oysa günümüzde satın aldığı hizmetten memnuniyetsizlik duyan, şikayetçi olan ve mağduriyet yaşayan tüketicilerin haklarını kolay ve zahmetsizce arayabilecekleri bir çok kanal var.
Ülkemizde birçok tüketici hala uğradığı haksızlıkları sineye çekiyor. Örneğin, yapılan araştırmalara göre her yıl haksız bir şekilde tüketicilerden 63 kalemde masraf kesen bankalardan Hakem Heyetlerine tüketicilerin sadece yüzde 0.5 i şikayette bulunmuştur. Tüketicilerin şikayet için ayıracağı zaman ya da ürünü değiştirmesi için gitmesi gereken yere ulaşım masrafı ve yine vakit kaybı önemli birer maliyettir. Bu nedenle iletişim sistemlerini etkin bir şekilde kullanmamız daha az maliyetlidir.
Eğer sürekli çalışıyorum vaktim yok diyorsanız, şikayetlerinizi internet teknolojisi sayesinde dakikalar içinde gerekli mercilere iletebileceğiniz bir çok şikayet gönderme kanalı mevcut. Hem de ister masa başında oturduğunuz yerden isterseniz akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar yoluyla internetin olduğu ve telefonun çektiği en ücra yerden kolay ve zahmetsizce şikayetlerinizi gönderebileceğiniz bir çok şikayet sitesi sizleri bekliyor.
Peki satın aldığınız bir hizmet veya üründen şikayetlerimizi nasıl bildirebiliriz? Öncelikle satıcının veya markanın müşteri hizmetlerine veya sesli yanıt sistemi (çağrı merkezi) sms, e-posta ve web sitesinden şikayet ve memnuniyetsizliğimizi kolaylıkla bildirebiliriz. Eğer size herhangi bir çözüm önermiyorlarsa veya sizi ciddiye almıyorlarsa 7 gün 24 saat hızlı ve etkin bir şekilde tüketicilerin şikayetlerini bildirebilecekleri şikayet, çözüm, paylaşım sitelerine şikayet başvurusunda bulunabilirsiniz.
Peki bu şikayet sitelerinin en etkilileri hangileridir? Tüketiciler sanal ortamda Sikayet.com, tuketiciden.com, tuketicisikayetleri.com.tr gibi kaliteli ve kısa sürede ve etkin çözüm sağlayan şikayet sitelerine gönül rahatlığıyla 7/24 ücretsiz müracaat ederek etkin çözümler alabilirler. Kusursuz bir hizmete ulaşmanın yolu, hakkımızı aramaktan geçiyor. Haklarımızı aramak için kullanacağımız sosyal medya ve şikayet siteleri aracılığıyla firmaların şikayetlerimizle ilgilenmesini sağlayabilir ve etkin çözümler alabiliriz. Sosyal medyanın firmalar üzerindeki etkisini de göz önüne alırsak, yapılacak en ufak bir şikayet dahi yerini bulacak ve çözüme kavuşacaktır.