Şikayet Başvurusu
Hiç bir tüketici bir ürün satın alırken onunla ilgili problem yaşayacağını düşünmez, ümit etmez. Ancak her şeyi yapan insan olduğu için bakmışsınız sizin yeni aldığınız üründe sorun çıkmış. Her ne yaptıysanız da üründeki sorun giderilememiş.
Satıcı firma elinden geleni yapmamış, işi yokuşa sürmüş ve siz de ürünü alıp alacağınıza pişman olmuşsunuz. Peki bu durumda tüketici ne yapsın? Öncelikle satıcı ile iletişimde bütün çözüm yolları denensin, tüketici hakları hatırlatılsın. Ancak buna rağmen hala şikayete konu olan sorun satıcı firma tarafından giderilmemişse firmaya neler yapabileceklerinizle alakalı bir mail atın, telefon edin.
Sonrasında ilk olarak şikayeti kolay yoldan çözmeye başlayın, kaliteli şikayet siteleri (sikayet.com, tuketicisikayetleri.com.tr, tuketiciden.com) bunun için tüketiciye yardımcı olabileceğini düşündüğümüz sitelerdir. Her siteye gidip şikayetinizi yazmaktansa, bu sektörde söz geçen, güvenilir, tüketicinin hakkını firmaya yedirmeyen, firmanın yanında olmayıp tüketiciyi destekleyen şikayet sitelerine yazmanız bir nebze de olsa firmanın dikkatini çekecektir. Adının kirlenmesini istemeyen ve müşteri memnuniyetine biraz değer veren firmalar hemen sizinle irtibata geçerek sorunuzu çözme yolunda adım atacaklardır.
Eğer şikayetiniz şikayet sitelerinde yayımlanmaya değer bulunursa (ki ben bunu anlamakta güçlük çekiyorum, şikayetler neye göre yayımlanabilir veya neye göre elenir, bunu ölçen bir alet mi mevcuttur veya bir sistem mi vardır) sizlere firma tarafından dönüş yapılır. Kendilerine durumu bir kez daha anlatın, şikayetçi olduğunuzu beyan edin ve çözüm bekleyin. Eğer firmanın cevabı her zamanki gibi sıradan basmakalıp, önceden hazırlanmış cevaplarsa anlayın ki o şikayet çözüme ulaşmayacak demektir. Müşterisinin sorununa çözüm bulmak isteyen bir firma adının şikayet sitelerinde boy boy gösterilmesinden hoşnut olmaz, olmamalı. Ancak devam eden hayat sürecinde mutlaka ve kaçınılmaz olarak, firmalar hata yapacak ve bizler de şikayet hakkımızı sonuna kadar kullanacağız.
Ürünlerle ilgili haklarınızı aramak için her ilde valiliklerde, her ilçede kaymakamlıklarda bulunan Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. Bir kaç ay bekledikten sonra hakem heyetinden gelen sonuca göre ister Tüketici mahkemesine başvurusunuz isterseniz de pes eder o firmayla bir daha alışveriş yapmazsınız.