Şikayet.com

TÜKETİCİ ŞİKAYETİM VAR EN ETKİLİ REKLAM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR.

Tüketici Hakları Derneği ve Tüketici Şikayetleri

Tüketici Hakları Derneğinin Özellikleri

Tüketicileri bilgilendirmek, onlara haklarını öğretmek ve tüketici kanunlarında değişik düzenlemeler yapılırken onları temsil etmek amacıyla birçok tüketici derneği kurulmuştur. Bu dernekler tüketicileri temsil ederler. Tüketiciler herhangi bir derneğe üye olabilir ve onların desteğinden yararlanabilirler. Tüketici dernekleri birer “sivil toplum örgütleri” dir. Ülkemizde kurulmuş ve kurulmakta olan tüketici derneklerinin ekonomik yapıları oldukça zayıftır. Bu nedenle yeteri kadar etkili olamamaktadırlar. Tüketici derneklerine verilecek destek tüm tüketicilerin lehine olacak ve tüketici dernekleri güçlendikçe daha da etkili çözümler gelecektir.

Federasyon şeklinde örgütlenmenin gerçekleşmesi ise hem mali yönden hem de ses getirebilecek güç yönünden umut verici bir gelişmedir. Tüketici örgütleri Tüketici Hakları Kanunu’nun yürürlüğe girdiği 1995 yılından önce kurulmuş ve faaliyetlerine başlamıştır. Tüketici derneklerinin özellikleri şunlardır.

Sivil toplum kuruluşudur, devletle organik bağı yoktur, bağımsız ve serbesttir. Diğer derneklerde olduğu gibi, sadece üye haklarını korumakla yetinmeden halkın (tüketicinin) hak ve menfaatlerini koruyucu görüş, hizmet, öneri ve önlemleri sunar. Bağımsızlığının gereği olarak hiçbir üretici kurum  kuruluştan yardım alamaz, kendi üyelerinin bağış ve aidat desteği ile kendini idame ettirir.

Tüketici Örgütleri Federasyonu (TÖF), mücadele yılı ilan ettiği 2011’den başlayarak tüketicileri haksız, hukuksuz uygulamalara karşı “satın almama gücü”nü kullanmaya çağırmıştır. Tüketicinin sağlık ve güvenliğini tehdit eden, ekonomik çıkarlarına zarar veren, bilgilenme hakkını yok sayan, çevresel tehlikeler oluşturarak, yaşamlarını tehdit eden, sağlıksız gıda ürünü üreten, satan firmalara ve yeterli denetim yapmayan kamu kurumlarına karşı, tüketici bilincinin gelişmesinde ve tüketicilerin mağduriyetinin önlenmesinde etkin rol oynamaktadır.

Tüketici Örgütleri şubelerinin bulunduğu her yerde, tüketiciler, haklarını aramada yalnız değildirler. TÖF şubelerindeki gönüllü görevliler, şikayetini bildiren her tüketiciye ilgi göstermekte ve haklarını arama konusunda sonuna kadar yardımcı olarak, tüketicilerin mağduriyetinin önlenmesinde etkin bir rol oynamaktadırlar.

Tüketici Derneklerinin Amacı

Tüketiciler adına oluşturulmuş pek çok tüketici dernekleri, hizmet alan kişilerin daha kaliteli ve güvenilir hizmet almaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda herhangi bir hizmet veren firmanın müşterisine karşı görevini aksatması ve memnuniyetini aksatması gibi durumlarda tüketici dernekleri devreye girmektedir. Bu nedenle bilinçli tüketicilerin taleplerine yönelik olan dernekler, koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlamakta yetersiz kalan firmaların gerekeni yapmaları sağlanmaktadır. Bir anlamda tüketicilerin haklarının korunması için gerekli mücadelenin verildiği dernekler olarak adlandırabileceğiniz gruplar hakkında Sikayet.com adresinden detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.

Tüketicilerin bu tür derneklere bağlı olmaları genel olarak bilgi sahibi olmalarını ve bilinçli tüketici nasıl olunur konusunda deneyim kazanmaları sağlanmaktadır. Tüketici derneklerinin yanı sıra çeşitli tüketici şikâyetlerinin yer aldığı şikayet siteleri gibi siteler, kişilerin şikayetlerini dile getirmelerinde aracı nitelik taşımaktadır. Bu nedenle tüketicilerin firmalar tarafından daha az haksızlığa uğratılması için tüketicilerin dikkatli olmaları gerekmektedir. Bu konuda müşterisinin güvenini suiistimal eden firmalara karşı dernek olarak mücadele vermek daha etkili ve hızlı olmaktadır. Tüketicilerin geneline hitap eden ve internet siteleri aracılığı ile ulaşabileceğiniz tüketici dernekleri, tüketicilerin hakları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır.

Sizlerde tüketiciden şikayet var başlığı altındaki şikâyetleri okuyarak, tüketicileri haksızlığa uğratan firmalar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Oldukça geniş kapsamlı bir konu olarak bilinçli tüketicilerin bilmeleri gereken en önemli şey güvenilmesi gereken firmaları ve hizmetlerini iyi ayırt edebilmektir. Bu anlamda kendiniz ve sevdikleriniz için güvenebileceğiniz firmaları belirleyerek meydana gelebilecek tüketici zararlarının önüne geçebilirsiniz.

Tüketicilerin çıkarları için oluşturulmuş olan tüketici örgütleri büyük ölçüde insanların birlik içinde hareket etmelerini ve haksızlık yapan firmalara karşı güçlü tüketici olmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle sizler de gerekli yerlerden detaylı bilgi alarak tüketici derneklerine katılabilir ya da internet adreslerinden takip edebilirsiniz. Herkesin güvenerek yararlandığı önemli firmalar için şikayet sitelerinde isimlerinin yer alması prestijlerinin sarsılmasında oldukça önemlidir. Bu nedenle büyük ve önemli firmalar tüketici şikâyetlerine karşı duyarlı davransalar da arada istisnai durumların yaşanması tüketicileri oldukça üzmektedir. Bu nedenle her ihtimale karşı firmaların hizmet kalitelerine tam olarak güvenmemek ve gerekli önlemleri almak tüketicilerin almaları gereken tedbirler arasındadır.

Gönderen:
Yorum Yaz
isim
cep no
e-mail

 

Haziran 03, 2017
Kategori : Tüketici Hakları
Yorum : 0
Okunma : 1.508 okunma
THY Bagajım Zarar Gördü Tazmin Etmedi
Temmuz 11, 2020
|
Merhaba, thy ile TK0** nolu Miami-İstanbul seferinde bagajlarım zarar gördü. Firma ile iletişime geçtim resimleri incelediler 200 tl ödeyelim aksi halde mahkemeye verin tüm zararınızı o şekilde almayı çalışın dediler. Ödemeyi kabul ettikleri tutar va..
Sivriler Mobilya Komodin Görsele Uymuyor
Temmuz 11, 2020
|
Sivriler mobilya hayatımda gördüğüm iletişimi olmayan alakasız ürününün arkasında durmayan bir firma, benim beklentim o kadar yüksekti ki görseller vs hayal kırıklığına uğradım. Bunu da belirttim ama en ufak bir alaka ilgi olmadı. İki komodine 1500 t..
Astes Doğalgaz Parayı Peşin Aldı Ama İşimizi Yapmadı
Şubat 06, 2019
|
Kategori: Emlak
Astes Doğalgaz, doğalgaz tesisatı döşeyen taşeron bir firmaymış. Daha önce de şikayet etmiştim ama yalvar yakar kaldırttılar işinizi hemen halledeceğiz diye. Ben de güvenip kaldırdım hata yapmışım. Temmuz’dan beri doğal gazımızı bağlatamadık. P..
Hayat Varlık İcra Takibine Düşen Arkadaşlarımın Dikkatine
Temmuz 13, 2018
|
Kategori: Bankacılık
Sayın HAYAT VARLIK, biliniz ki ben bu mesajı yazdıktan sonra ARTIK hiçbir şey sizin ve size borçlu olan insanlar için aynı olmayacak, size borçlu olan insanlar bu mesajı okuduktan sonra daha da bilgilenecek ve size karşı belki de hukuk mücadelesi baş..
Yatsan Yastık 2 Ayda Çöktü İade Almadılar
Mayıs 29, 2018
|
2 ay önce kentpark avm mağazanızdan aldığımız yastıgı çökmesi sebebiyle geri iade için 1 ay önce mağazaya götürdük. Mağazanızdaki arkadaş da yastığın ciddi anlamda çöküşünü gördü ve teknik servise gönderelim dedi 20 gün önce arandık ve yastıgı iade e..