Tüketici Hakları Şikayet
Alo 175 tüketici danışma hattı Ülkemizde vatandaşların herhangi bir kurum veya kuruluştan şikayetçi olduklarında ulaşarak hiç çekinmeden yardım isteyebilecekleri birçok platform ve tüketici danışma hattı bulunuyor. Vatandaşlar devlet tarafından kendilerine sunulan hizmetleri Alo 175 tüketici danışma hattını arayarak ve ihbar veya danışma amaçlı olarak üç haneli telefon numaralarını tuşlayarak her türlü kamu veya özel kurum ve kuruluşların ihbar veya şikayet iletişim adreslerini öğrenebiliyorlar.
Örneğin, yangın ihbarı yaparken neleri bildirmeniz gerekiyor? Acil servisi hattını aradığınızda yardıma kimler koşuyor. Satın aldığınız bir ürün veya hizmetten üründen şikayetçi olduğunuzda nereyi aramanız gerekiyor. Gıda şikayetiniz mi var yoksa vergi dairesine ihbarda bulunmak mı istiyorsunuz? Televizyonda izlediğiniz bir diziden veya reklamdan mı şikayetçisiniz? Alo 110, Alo 112, Alo 175, Alo 155, Alo 178 bu danışma, şikayet ve ihbar hatları ve daha bir çok devletin vatandaşların hizmetine sunduğu bir alo ihbar ve şikayet hattı bulunuyor.
Peki Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nın tüketicilerin ister mesafeli alışveriş isterse de doğrudan alışveriş olsun satın aldıkları her türlü ürün ve hizmetlere yönelik şikayetlerini bildirebileceği, problem ve mağduriyetlerine çözüm arayabileceği bir tüketici dostu iletişim hattı olduğunu biliyor muydunuz?
Ülkemizde tüketicilerin, satın aldıkları ürün ve hizmet hakkında yaşadıkları şikayet ve memnuniyetsizliğinden kaynaklanan sıkıntılarını genelde nereye müracaat edeceklerini bilmedikleri için, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının e-devlet uygulaması kapsamında tüketici bilgi sistemi geliştirdi. Tüketiciler ülkenin en ücra köşesinden bile internet iletişim kanalını kullanarak e-devlet kapısı üzerinden her türlü kamu kurumu veya özel kuruluş hakkındaki şikayetini saniyeleri içerisinde ileterek kısa sürede etkin ve hızlı çözümler bulabiliyor.
Kuaför saçınızı boyarken yaktı mı? Terzi elbisenizi istediğiniz gibi yapmadı mı? Çocuğunuz sürekli hasta ve götürdüğünüz hastanede sizinle ilgilenmediler mi? Herhangi bir kamu kurumunda size kötü mü davrandılar? Bilinçli bir tüketici olarak satın aldığınız ürün ve hizmetten memnun değilseniz hemen Alo 175 tüketici danışma hattını arayarak veya e-devlet kapısı üzerinden derdinizi anlatabiliyorsunuz. Bunun yanında ülkemizde yeni çıkan Tüketici Hakları Koruma Kanunu vatandaşlarımızı hiçbir Avrupa ülkesinde olmadığı kadar sıkı koruyor.