Tüketici Şikayet Analiz
Ülkemizde eğitim düzeyinin her geçen gün yükselmesi ve bilinçli tüketicilerin artması ve sosyal medyada yer alan tüketici haberleri sayesinde insanlarımız haklarını daha fazla arar hale gelmişlerdir. Bu konuda Tüketici hakem heyetlerine ve deneklerine, bankaların haksız uygulamalarından sonra en fazla şikayet iletişim teknolojileriyle alakalı olan konularda gelmektedir.
Yapılan araştırmalara göre, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu‘na son 10 aylık dönemde 46 bin 352 şikayet gelirken, bunların yarıya yakın kısmının mobil telefon hizmetleriyle alakalı olduğu görülmektedir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Raporundan yaptığı derlemeye göre kuruma 46 bin 352 şikayet yapıldı. Bu şikayetlerin 42 bin 87’si yanıtlanırken, bin 791’si işleme konuldu, 2 bin 60’ı ise kabul edilmedi.
Şikayetlerin iletişim sektörü olarak dağılımında ise, en fazla şikayetin yüzde 49,83’le mobil telefon hizmetleriyle alakalı olduğu dikkati çekti. Şikayetlerin yüzde 32,50’si internet, yüzde 11,25’i uydu platform, yüzde 5,83’ü sabit telefon, yüzde 1’i ise Kablo Tv hizmetleriyle ilgili olarak gerçekleşti.
Tüketiciler en fazla faturalardan şikayetçi oldu. Tüketici şikayetlerinin konusuna göre dağılımında en fazla şikayet konusunun başında yüzde 44,58 ile uydu platformda fesih, geçici durdurma yer aldı. Konusuna göre şikayetlerde yüzde 37’lik oranla cep telefonu faturaları, yüzde 21,29 ile Kablo TV faturaları, yüzde 20 ile internet faturaları ve yüzde 19,49 ile de sabit telefon faturaları şikayet edildi.
Ülkemizde tüketicilerin özgür bir şekilde şikayetlerini paylaşıp çözüm alabilecekleri çok kaliteli TuketiciHaberleri.net, Sikayet.com, Tuketiciden.com gibi tüketici siteleri bulunmaktadır. İnternet ağı üzerinden 7 gün 24 saat hizmet veren bu ve şikayet paylaşım sitelerini tıklayarak son dönem tüketici haberlerini okuyabilir şikayet ve memnuniyetsizliklerinizi çok kolay ve hızlı bir şekilde bildirip kısa zamanda çözümler alabilirsiniz.
Şikayet sitelerine yazılan firma şikayet mesajları firmaların müşteri memnuniyetine önem vermeleri açısından hayati değer taşımaktadır. Tek bir tüketicinin yaşadığı sorunu paylaşması ve tüm tüketicilerin bundan haberi olması sonucu firma üzerine düşen görevi yapmak zorunda kalmakta ve paylaşılan şikayet de etkili bir şekilde amacına ulaşmaktadır.