Müşteri Şikayetleri ve Firmalar
Günümüzde firmaların varlıklarını sürdürmesi ve gelişebilmesi için satış düzeylerini koruması ve yükseltmesi gerekir. Firmaların bu amaçlarına ulaşabilmesi için müşteri şikayetleri hayati önem taşır.
Siz de Bir Şikayetim Var mı diyorsunuz? Bir ürün ya da hizmet tüketicinin ihtiyacını, beklentisini karşılamıyorsa şikayet etmek onun en doğal hakkıdır. Peki, firma şikayetler konusunda müşteriye nasıl davranmalıdır? Şikayetler değerlendirilirken, her durum gerçekçi ve açık olarak ele alınmalı çözüm süreci ile ilgili müşteriye bilgiler verilmeli, karşılıklı uzlaşma yolları aranmalı, her iki taraf için geçerli olabilecek sonuçları belirtilerek şikayet bir neticeye ulaştırılmalıdır. Şikayetler karşılanırken müşteri dikkatle dinlenmeli, pozitif, sakin olmalı, net ve dürüst cevaplar verilmelidir. Bu şekilde şikayeti çözümlenen tüketicinin, sadakati tekrar kazanılabilir.
İşletmeler şunu unutulmamalıdır, yapılan araştırmalara göre günümüzde yeni bir müşteri edinmek, mevcut bir müşteriyi elde tutmaktan ve 7-10 kat daha pahalıya mal olur. Şikayetçi bir müşteri, deneyim ve düşüncelerini ortalama 8-10 kişiye aktarmaktadır. Problemin çözüme ulaştırılması durumunda ise 5-7 kişiye anlatmaktadır. Bunun yanında memnuniyetsiz tüketici, memnuniyetsizliğini çevresindeki yaklaşık 100’e yakın kişiye aktarabiliyor. Müşteriler eğer bir şikayetim var diyorsa hatalı bile olsalar her zaman haklıdırlar. Olumlu veya olumsuz her tür eleştiri için onlara teşekkür edilmeli, firmalar onları mutlu etmek için ellerinden geleni yapmalıdırlar. Müşterilerin kendilerine değer verildiğini hissetmeleri firmaya olan güven ve bağlılıklarını arttırır. Bu da yeni bir satış sürecinin başlamasına neden olur.
Müşteri bir şikayetim var diyorsa bu şikayetlerinden korkulmaması gerekir. Çünkü bir şeylerin kötü gittiğini anlatır. Şikayet, Tüketiciyi mutlu etme fırsatı verdiği için ikinci bir şanstır. Bu fırsatlar firmaların bir takım iyileştirmeler yapmaları ve kendilerini düzeltip yenilemeleri için gereklidir. Günümüz rekabet ortamında bu şans iyi değerlendirilemezse işletmeler müşterilerini başka firmalara kaptıracaktır. Bu da firmanın geleceği açısından bir felakettir.
Tüketiciden Şikayet Var
Firmalar hakkındaki şikâyet ve sıkıntılarınızı hızlı bir şekilde yayımlayabileceğiniz Sikayet.com sitesi, kalitesi ile tüketicilerin her daim yanında yer alan siteler arasındadır. Tüketiciler yararına olan kuruluş amacımız, teknoloji çağında internet olanaklarından yararlanarak şikâyetlerinizi daha hızlı ve etkili bir şekilde ilgili firmaların görmelerini ya da duymalarını sağlamaktır. Bu amaçla çıktığımız yolda bilinçli tüketicilerin destekleri ile varlığımızı sürdürmekteyiz.
Siz de bir şikâyetim var ancak nasıl çözmeliyim diyorsanız sitemizi ziyaret ederek, önce şikayet mesajınızı yazmakla ilk adımı atabilirsiniz. Daha sonrasında şikâyetinizi yayımlayarak şikâyetinizin diğer tüketicilere fikir vermesini ve sizin de yaşadığınız sorunun kısa sürede çözümlenmesini sağlayabilirsiniz.
Tüketici şikayetlerine karşı hassas olan firmalar genel olarak sitemizde yer alan şikâyetlere geri dönüşler yaparak müşterinin mağdur olmasının önüne geçilmektedir. Ancak bu konuda sorumluluklarını yerine getirmemekte ısrarcı olan ve şikâyet mesajlarını önemsemeyen firmalar, tüketicisi için hiçbir şey yapmamaktadır. Bu gibi durumlarda tüketiciden şikayet var ve benzeri pek çok başlık diğer tüketicilere fikir verme amacı taşımaktadır.
İnsanların güvenerek hizmetlerinden yararlanmayı tercih ettikleri firmalar tarafından haksızlığa uğratılmaları oldukça üzücüdür. Bu nedenle tüketicilerin son derece dikkatli ve bilinçli olmaya özen göstermeleri gerekmektedir. Gerekirse şikayet sitelerine bakarak ilgilendiğiniz firmalar hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşler hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.
Tüketicilerin gerektiğinde Sikayet.com adresini ziyaret ederek şikayetlerini gerekli firmalara ulaştırabilme imkânı sitemizin tüketiciler için özenle sunduğu imkanlardan biridir. Bu doğrultuda memnun kalmadığınız ürün ve hizmetler hakkındaki düşünce ve şikâyetlerinizi Sikayet.com adresine gelerek yazabilir ve sorunun çözümlenmesi için gereken çabayı gösterebilirsiniz.
Benzer şikâyet sitelerinden oldukça farklı olan sitemiz, tüketicilerin yararına olan pek çok hizmet sunmaktadır. Öncelik olarak şikayetlerinizi etkili bir şekilde dile getirirken diğer yandan firmaların sorumlulukları hakkında daha duyarlı olmaları gerektiği hakkında önemli bir görev üstlenmektesiniz. Bu nedenle firmalardan hizmet alırken karşılaştığınız olumsuz durumlar için kayıtsız kalmayarak sitemiz aracılığı ile şikayet mesajlarınızı yazabilir ve daha etkili bir çözüm elde edebilirsiniz. Sürekli olarak tüketicilerin hizmetinde olan sitemiz aracılığı ile daha mutlu ve bilinçli birer tüketici olabilirsiniz.
İnternet ve Şikayet Siteleri
Günümüzde bilinçlenen tüketiciler gelişen bilişim teknolojisi sayesinde kendisine sunulan, satılan bir hizmet veya bir üründen memnun kalmadığında bir şikayetim var diyerek zahmet çekmeden hakkını arayabilme imkanına sahiptir. Bunu yapmak için de devletin kapısında saatlerce beklemelerine bile gerek yok. İnternetin gelişmesi ve hızla yayılması, şikayet sitelerinin hayata geçmesi ve memnuniyetsiz vatandaşlardan gelen şikayetlerin yayımlanmasıyla, her firma ve kurum neredeyse her işletme sahibi ayağını denk almaya başlamıştır.
İnsanın var olmasıyla birlikte işlemeye başlayan tüketim süreci zaman içinde insan hayatının devam etmesi için gerekli bir faaliyetken günümüzde bizzat kendisi insan yaşamının amacı olmuştur. Bu tüketim sürecinde herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmama olasılığı imkansızdır. Tüketicileri memnun etmenin zor olduğu günümüzde, eğer küçük ya da büyük bir işletme veya firma sahibiyseniz bir şikayetim var diyen birileriyle karşılaşma ihtimaliniz ise %100’dür.
Firmalar, tüketicilerin istek ve memnuniyetsizliklerine karşı olumlu bir tepki vermediği sürece kaybetmeye mahkumdurlar. Bir şikayetim var diyebilen bir tüketici bilinçli bir tüketicidir. Bilinçli tüketici haklarının yasal olarak güvenceye alındığının farkındadır. Hakkını sonuna kadar arayacaktır. İşletmeler, tüketicileri sadık birer müşteri haline getirmek istiyorlarsa tüketici şikayetlerini dikkate alarak onları nasıl daha fazla memnun edebiliriz sorusunun cevabını bulmalıdırlar. Firmaların seri ve hızlı üretimin olduğu bu rekabet ortamında ucuz bir ürün bulduğunda veya kendisine değer verildiğini hissettiğinde hemen başka bir firmaya kaçabilecek müşterileri kitlesini kendisine bağlaması çok zordur. Bu nedenle müşteri şikayetleri iyi değerlendirilmeli ‘’ Veli Nimetimiz ‘’olan tüketicilere gereken değer verilmelidir.
Sikayet.com, şikayet paylaşım platformu kamu kurum ve kuruluşları da dahil olmak üzere yaşadığınız her türlü sorun ve memnuniyetsizliği bildirip çözümler bulabileceğiniz sizlere her türlü probleminizde rehberlik eden, çözüm yollarını göstererek haklarınızı arama konusunda yükümlülüğünü yerine getirmeyen firma ve işletmelerle iletişime geçerek sizlere yardımcı olmaktadır.