Tüketici Şikayetleri
İnsan olarak tüketmek ve yenilenmek zorundayız. Her yeni gün bir şeylerin üretilip tüketildiği ve sonsuz döngüye girdiği bir olaydır. İnsanoğlu var oldukça hem üretim hem tüketim aynı anda olacak ve arz talebe göre değişiklik gösterecektir. Tüketici olarak günlük ihtiyaçlarımız, hobilerimiz, ilgi alanlarımız farklılıklar gösterse de her üretilen şey pazara sunulmakta ve talep neticesine göre alınıp satılmaktadır.
Tüketiciler alacağı üründe öncelikle kalite aramakta. Kaliteli ürünün biraz pahalı olması belki bazı tüketiciler tarafından tercih edilmese de mutlaka her ürün gibi alıcıları olacaktır. Piyasaya sürülen her ürün kaliteli mi diye soracak olursak sanırım cevap hayır olur. Kaliteli ürünleri taklit eden, fason mal çıkaran ve haksız para kazanmayı arzulayan bir çok insan var. Bunun önüne geçmek de biraz zor gibi görünüyor.
Satın alınan malın, ürünün kalitesi ne kadar iyiyse müşterinin, tüketicinin olumlu tepkisi de sanırım o kadar iyi olur. Düşünsenize bir ürün aldınız ve yıllarca hiç bir sorun yaşamadan kullandınız ancak ödediğiniz para aylık asgari ücretin 3 katı (Iphone5 gibi mesela). Tüketici olarak bundan memnun olursunuz ve üretici firmaya övgüler düzersiniz. Ancak bir de tam tersini düşündüğümüzde 100 liraya aldığınız bir cep telefonu aldığınız günün bir sonraki günü bozuldu. Bunun için yapacak bir şey de yok üstelik çünkü sizler bu ürünü alırken zaten o riski de bilerek satın alıyorsunuz.
Garanti belgesi olmasına rağmen ürünü iade etme şansınız da kalmadı, tek çare yetkili servise gönderip telefonun arızasının giderilmesini beklemek. Bu arada telefonsuz kalmanız ve kendi kendinize söylenmeniz de cabası. Alışverişlerimizde nasıl bir hizmet istediğimize göre satın alıyoruz sanırım ürünleri. Satış sonrası destek ve müşteri memnuniyetini göz ardı edip satın alınan ürünlerde yaşanan sorunlarda mutlaka üzülen taraf biz oluyoruz.
İşte Tüketici şikayeti bundan kaynaklanıyor. Aslında elimizin altında internet denilen sınırsız bir güç varken alışveriş yapmadan önce az da olsa alacağımız ürün hakkında yorumlara baksak ve tüketici şikayetlerini okusak belki de bu yanlışa düşmekten ziyade diğer tüketici şikayet ve tavsiyelerine kulak verip başka bir ürün alırız. İnternette mal ve hizmet için, ürünler ve fiyatları için yapılmış binlerce yorum varken bizlerin her hangi bir araştırma yapmadan ürün satın alması sonucu sorunlar ve şikayetler çıkmakta. Buna engel olmanın ve mantıklı, iyi bir alışveriş yapmanın başlangıcı Google da arama yapmaktan geçiyor.
Tüketici Yorumları
Tuketicisikayetleri.com.tr sitesinin tüketici olan sizlerin şikayet ihtiyaçlarınızı karşılamak amacıyla yararlanabileceğiniz bir site olduğunu biliyor muydunuz? Bir tüketici olarak şikayet etmek istediğiniz her konuyu bu hizmet birimine bildirerek şikayette bulunabilirsiniz. Satın aldığınız ürün ile ilgili bir sorun yaşıyorsunuz ve bu durum sizi çok rahatsız etmeye başladı. O zaman tüketici şikâyetlerinde yararlanmak için ne bekliyorsunuz?
İnternet ortamında gezen tüketicilere yardım, bilgilendirme ve danışma amacı ile hizmet eden tüketici şikayet hakları birimi siz değerli müşteriler düşünülerek hazırlanmış ve sizlerin ihtiyaçları düşünülerek tasarlanmış bir hizmet alanıdır. Bu hizmet alanında bazı art niyetli tüketiciler kimi zaman asılsız şikâyetlerde bulunmaktadırlar. Bu durum düşünüldüğü zaman her şikâyet konusunun değerlendirilerek sisteme yerleştirilmesi ön görülmektedir.
Kişilere ifade özgürlüğü tanıyan tüketici şikâyet birimi bazı bireyler tarafından amaç dışı kullanılırsa kötü sonuçlar doğurabilir. Aldığınız üründen memnun kalmadığınızı belirtmeniz sonucunda sizinle ilgilenmeyen firma için tahrik edici söz ve davranışlarda bulunmanız durumunda olay farklı boyutlara taşabilmektedir. Bu nedenle şikâyetinizi dile getirirken usülüne uygun bir biçimde dile getirmeniz gerekmektedir.
Alo şikâyet, alo şikâyet var, tüketici şikâyet hattı olarak bilinen iletişim birimleri ile irtibat kurarak şikâyetlerinizi dile getirmektesiniz. Dile getirilen şikâyetler sistemde hemen yayınlanmamaktadır. Bazı şikâyetler belli usulsüzlüklere sebebiyet verdiği için yönetim birimi tarafından incelenerek ondan sonra sisteme yerleştirilmektedir.
Şikâyetleri sorgulayarak kimin hangi konuda şikâyette bulunduğu hakkındaki bilgiyi internet aracılığı ile kolay bir şekilde elde edebilmekteyiz. Tüketici şikayet birimleri hizmet alanı tüketicilerin istek ve talepleri doğrultusunda verdikleri hizmeti daha kaliteli hale getirebilmektedirler. Şikayet biriminde çalışan denetim birimi üyeleri şikayetler konusunda karşılaştıkları hoşnutsuzluk ifadesi oluşan durumları tüketicilere bildirerek şikayet bildirimlerinde bulunurken daha dikkatli kelime seçimlerinde bulunulması gerektiği söylenmelidir.
Tüketici şikayet sitesi olarak tüm tüketicilerin şikayet ve sorunlarına elimizden geldiğince eşit şekilde yaklaşıp sorunları çözmek için son derece kararlı bir şekilde yolumuza devam edeceğiz. Şikaetlerin çözülmesi aşamasın üzerimize düşen sorumlulukların farkındayız ve ona göre davranacağız. Sizlerin şikayetlerinin çözülmesinden başka çıkarı olmayan ve başka amaç edinmeyen Tüketici şikayet sitemiz, tüketici olarak yoluna devam etmeye kararlıdır.