Şikayetim Var; Ülkemizin küreselleşmeye ayak uydurması ile birlikte günlük hayatımızı kolaylaştıran ve yaşam kalitemizi yükselten birçok yenilik hayatımıza girmiştir. 1995 yılı ülkemizde tüketici hukuku açısından dönüm noktasıdır. Bu yeni tüketici yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte ülkemizde tüketici kraldır anlayışı hakim olmaya başlasa da firmalar tüketicilerini mamnun etmemek adına ellerinden geleni yapmaktadırlar.
Şu anda ise taslak halinde olan, yeni bir yasa hazırlanmakta, taslağı açıklanan tüketici yasası da bu anlayışı daha bir üst seviyeye çıkarmış durumda, tüketici krallığında daha yetkili kılınmış, satıcılara ise daha fazla yükümlülük verilmiştir. Yeni yasa taslağında özellikle son dönemlerde Tüketici Mahkemelerine bankalarla ilgili gelen şikayetlerin etkisiyle en fazla bankalarla tüketici arasında yer alan anlaşmazlıklarla alakalı düzenlemelere gidilmiştir. Yeni yasa taslağına göre, bankalar kredi sözleşmesi imzalamadan en az 1 gün önce, sözleşme şartları hakkında tüketiciyi yazılı olarak bilgilendirmek zorundadır. Tüketici 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeksizin kredi sözleşmesinden vazgeçebilir. Tüketicilere kredi verilmesi esnasında sigorta yaptırılması şartı koşulamayacak. Konut ve otomobil gibi tüketici kredileri için hesap açılması halinde bu hesaptan herhangi bir hesap işletim ücreti veya masrafı talep edilemeyecek.
Ayrıca tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri yeniden yapılandırılarak ve tüketicilerin haklarını daha kolay arayabilmeleri için düzenlemeler yapılacak, tüketici sorunları hakem heyetlerine, yalnızca tüketiciler başvurabilecektir. Hakem heyeti kararlarına karşı tüketici mahkemelerine itiraz edilmesi halinde tüketici hiçbir masraf ödemeyecek. Tüketici örgütlerince açılan davalardaki bilirkişi ücretleri ve davanın işletme lehine sonuçlanması durumunda avukatlık ücreti Sanayi Bakanlığı’nca karşılanacak.
Artık işletmeler haklarını çok iyi bilen müşterilerle karşı karşıya kalıyor. Bildiğiniz gibi büyük bir tüketim çağında yaşıyoruz, yazımızın en başında da belirttiğimiz gibi haklarını bilen bilinçli tüketici hak arama yarışında sanki bir adım öne geçmiş gibi görünmektedir. Tüketicinin olduğu her yerde bir firma ve bir şikayet konusu mutlaka olacaktır. Şikayetlerin bitmesi diye bir şey söz konusu bile olmayacaktır. Şikayetlerini normal yollarla çözemeyen tüketici de hak aramak için sosyal paylaşım ve şikayet sitelerini yoğunca kullanacaktır.
Tüketici hakları belirli yasalar tarafından korunan ve insanların memnun kalacakları alışverişler için gerekli mücadelenin verildiği tüketici mahkemeleri bulunmaktadır. Hizmet almak için zaman içinde birçok firmadan hizmet ya da ürün satın almaktayız. Kalitesinden emin olmadığımız firmalar hakkında oluşan şikâyetlerinizi sikayet.com adresinden yazabilirsiniz. Tüketicilerin yanında yer alan ve her anlamda destek olan şikayet sitemiz, hizmetlerimiz ile şikâyetlerinizin hızlı bir şekilde ilgili firmalara ulaşması amaçlanmaktadır. Resmi ya da gayrı resmi olarak devlet kurumları ve tüketici mahkemeleriyle yakından ya da uzaktan hiçbir bağı olmayan sadece şikayetçilerin şikayet ettikleri konularda fikirlerini paylaştıkları sosyal bir şikayet paylaşım portalıdır.
Tüketici mahkemesine ne gibi durumlarda başvurmanız gerektiği ve tüketici olarak sizi mağdur eden firmalara karşı nasıl bir tutum sergileyeceğinizi sitemizde yer alan bilgilerden edinebilirsiniz. Tüketici olmanın sorumluluğu ve hakkınızı koruma taraftarı olmayan firmalara karşı hukuki yollardan mücadele vermek isterseniz adresini ziyaret edebilir aynı zamanda bu konudaki deneyimlerinizi diğer tüketicilerle paylaşabilirsiniz.
Tüketici sorunları ile yakından ilgilenen ve insanların daha fazla verim alabilecekleri şekilde hizmet almalarını sağlayan tüketici mahkemeleri firmalar ile ilgili aşılmaz sorunlarınız için başvurabileceğiniz yetkili merciidir. Bu alanda tüketicilerin menfaatlerinin korunmasında oldukça güvenilir kuralların bulunduğu yasalar ile hakkınızı en iyi şekilde arayabilirsiniz. Tüketicilerin çıkarlarını gözetmek amacıyla kurulmuş olan bilinçli bir tüketici olmanın gereklerini ve tüketici mahkemeleri hakkında bilmeniz gerekenleri siz değerli tüketicilere en iyi şekilde aktarmaktadır. Amacımız sizlerin en iyi imkânlara sahip olarak firmalardan hizmet talep etmeniz konusundaki bilmeniz gerekenleri aktarmaktır. Bu çerçevede tüketicilerin istek ve beklentileri konusunda hak ettiklere hizmetlere kavuşmanız sağlanmaktadır.
Tüketici ve firma arasında yaşanan sorunlar hakkında sonuca varan tüketici hakem heyeti ile layık olduğunuz hizmeti alabilirsiniz. Firmaların bu konuda sorumluluklarının bilincinde olmaları ve görevlerini yerine getirmeleri için gerekli uyarılar hukuk çerçevesinde yapılmaktadır. Bu anlamda siz de sitemiz acılığı ile tüketici mahkemeleri hakkında bilmeniz gereken bilgilere ulaşabilirsiniz. Her daim tüketicinin yanında yer alan ve mağdur olmalarına göz yummayan yasalar ile güven sınırları içinde alışverişlerinizi yapabilirsiniz. Bu alandaki en önemli amacımız herkesin bilinçli tüketici olmalarını sağlamak haklarını bilen ve memnuniyeti en iyi hizmetlerde alan tüketici kitlesini oluşturabilmektir. Detaylı bilgiler sitemizde yer almakta ve anlaşılır bir şekilde açıklanmıştır. Tüketici mahkemeleriyle ilgili detaylı bilgi resmi internet sitesi olan tuketici.gov.tr adresinden öğrenilebilir.